pátek 10. října 2008

Kefas Airshell - Příjemné nízké boty pro lehkou turistiku

Jelikož jsem zjistil, že celkově denně nachodím poměrně dost kilometrů, rozhodl jsem se, že zkusím trošku zainvestovat do lehkých, ale kvalitnějších bot pro každodenní nošení a lehkou turistiku po zpevněných cestách, popřípadě nějaké to městské kešování. Po návštěvě obchodu a vyzkoušení všech možných typů jsem nakonec vybral typ Kefas Airshell - poměrně neznámé italské firmy.

Můj hlavní požadavek byl jasný - kvalitní podrážka, nejlépe s Vibramem. To tyto boty splňují. Dále mě na nich těší poměrně pěkný design a reflexní proužky. Boty mají systém Airshell - což výrobce definuje jako odvětrání a zaručuje tepelný komfort i v horkých dnech. Zatím to nebylo možno vyzkoušet ale nějak se mi nezdá, že by byl v botě extra průvan - dokonce se mi zdá, že jsou na tom jako každé jiné boty. Ale čas ukáže. Boty nemají žádnou membránu à la Goretex, neměly by se impregnovat.

Dnes jsem si s nimi udělal kratší výšlap a celkově jsem spokojen. Nerozhází vás štěrkovitá cesta, tu dokáže podrážka dostatečně utlumit, naopak ale je dostatčně pružná v přirozeném ohybu. V normálních podmínkách noha v botě sedí dobře, jen při chůzi po vrstevnici po šikmém svahu se začně převalovat na stranu, což považuji za zatím jediný nedostatek.

Za cenu přibližně 1500,- Kč se jedná o kvalitní boty, které lze nosit pořád - jen jsem zvědav, jak dlouho mi vydrží.

Žádné komentáře: